Amsterdamse startup BAQME gaat crowdfunden
Meld je hier aan om als eerste te investeren.

Amsterdam, 10 augustus 2022

BAQME lanceert vandaag een crowdfunding campagne om verder te groeien in bestaande steden en uit te breiden naar nieuwe markten, waaronder Amsterdam.

Sinds de start in 2021 heeft BAQME, met een kleine 30.000 app downloads, ruim 60.000 ritten gefaciliteerd. Momenteel heeft BAQME 350 rijdende elektrische bakfietsen in Nederland en België.

Met de BAQME app kan er direct een e-bakfiets worden gehuurd die verspreid door de steden staan. De fietsen hebben twee veiligheidsgordels voor twee kleine kinderen, of ze kunnen worden gebruikt om boodschappen, bagage of persoonlijke spullen te vervoeren. Verder worden ze veelvuldig gebruikt door studenten of young professionals ter vervanging van scooters. Daarnaast zijn bedrijven happig om gebruik te maken van BAQME’s e-cargo-bike-as-a-service product.

Met oneindig veel use cases is het de missie van BAQME om e-bakfiets toegankelijk te maken voor iedereen.

“Mobiliteit bevordert inclusiviteit. Meeste mensen kunnen of willen niet een e-bakfiets kopen. Onze e-bakfietsen creëren een gelijk speelveld. We willen ze voor iedereen toegankelijk maken. Met deze investering zullen we onze groei versnellen en e-bakfietsen voor nog meer mensen beschikbaar stellen. We zullen meer fietsen plaatsen in de steden waar we al actief zijn en nieuwe servicegebieden openen om zo nog meer mensen een kans te geven om een e-bakfiets te gebruiken. Verder zien we deze investering als springplank naar andere steden in Europa.”

• Souren Arakelian, oprichter BAQME

Sinds kort biedt BAQME ook maandabonnementen aan om mensen dezelfde vrijheid te geven als met een eigen e-bakfiets. Deze maandabonnementen zullen binnenkort grootschalig worden aangeboden in nieuwe steden, waaronder Amsterdam.

Na Rotterdam, is BAQME sindsdien al uitgebreid naar Den Haag, Gent en binnenkort ook Eindhoven.

Om zoveel mogelijk mensen een kans te geven om aandeelhouder te worden van BAQME is er gekozen om samen te werken met het crowdfunding platform Crowdcube.

Over BAQME

BAQME is een Nederlandse startup dat sinds 2021 elektrische deelbakfietsen aanbiedt in Rotterdam, Den Haag, Gent en binnenkort Eindhoven. In korte tijd is het bedrijf van 20 naar ruim 350 deelbakfietsen gegroeid waarmee al tienduizenden autoritten zijn vervangen door een duurzame bakfietsrit.

Informatie en contact

Meer informatie is beschikbaar via: https://www.baqme.com/crowd/

Beeldmateriaal is beschikbaar via: https://www.baqme.com/persberichten/

Voor vragen of interviewverzoeken neem contact op met press@baqme.com